Back to homepage

Parlament

Parlament – Sprijinim un proces legislativ transparent și competitiv

Cu o activitate susținută de monitorizare a activității Parlamentului atât la nivelul Comisiilor Permanente cât și la nivelul Plenului (periodic inclusiv la nivelul birourilor parlamentare) Institutul pentru Politici Publice (IPP) este singurul centru de resurse independent, specializat în acest domeniu din România care se pune la dispoziția tuturor celor interesați să participe efectiv la lucrările Legislativului. Staff-ul IPP s-a specializat în acest domeniu punând expertiza sa în folosul cauzelor pentru care activați:

Pentru a cunoște mai bine nevoile legate de activitatea Legislativului în cadrul căruia vă propuneți să vă implicați, vă rugăm completați formularul de mai jos urmând ca unul dintre specialiștii IPP să vă contacteze în cel mai scurt timp:

FORMULAR

Eforturile nostre orientate către creșterea transparenței și responsabilității la nivelul Legislativului se îndreaptă primordial înspre crearea de mecanisme instituționalizate de consultare și găsirea unor canale eficiente de informare publică, pe lângă sprijinul individualizat oferit tuturor celor care contactează IPP în vederea îmbunătățirii activității de advocacy în Parlament.

De asemenea, în 2013, pentru a crește impactul societății civile, mai ales a celei cu expertiză sectorială, la nivelul Parlamentului, Institutul pentru Politici Publice a constituit, alături de 5 organizații recunoscute (GRADO, APADOR-CH, Terra Mileniul III, Romani Criss, Fundația Alături de Voi) un Grup de Acțiune pentru Transparența și Eficienţa Legislativului (GATEL), monitorizând şi propunându-şi să exprime prompt poziţii publice în domenii precum:  Mediu, Servicii Sociale, Drepturile omului, Justiție, Administrație centrală și locală (domeniile se pot lărgi funcţie de atragerea altor membrii dedicaţi). Grupul își propune să intervină eficient cu sugestii specializate pentru creșterea calității proiectelor de lege adoptate.

Cei care doresc să adere la acestă platformă pot trimite un mesaj pe adresa de e-mail: raluca@ipp.ro, persoana care asigură secretariatul Grupului de Acțiune, urmând să vă contacteze cu promptitudine în vederea prezentării calendarului pe anul în curs.

Peste 6 ani, între 2001 și 2007, a luptat Institutul pentru Politici Publice pentru ca voturile nominale exprimate în plen de către senatori și deputați, să fie accesibile în timp real, oricărui cetățean interesat. În 2006, după cea a reușit să convingă Birourile Permanente ale celor 2 Camere să afișeze voturile nominale ale Parlamentarilor asupra proiectelor de lege, IPP lansa primul site specializat în monitorizarea prezenței și a atitudinii la vot la nivelul fiecărui deputat și senator. Site-ul www.cummuncescparlamentarii.ro, vizitat în medie de 3.000 persoane pe lună, a beneficiat de finanțare internațională, preponderent americană, în primii 2 ani, fiind susținut în alți 2 ani din resursele proprii ale Institutului pană când a fost suspendat. A doua versiune a site-ului www.alesiivoteaza.ro, a fost relansată în 2010 din păcate și acest site suspendându-se la începutul anului 2013 când noua conducere a Senatului României a decis să nu mai afișeze lista nominală a voturilor senatorilor. Rapoartele date publicității de IPP la finele fiecărei sesiuni parlamentare și în cadrul cărora ne străduim în continuare să prezentăm și minime informații despre voturile parlamentarilor, reprezintă în continuare singura sursă obiectivă de informații pentru publicul din România, cu privire la prestația din Parlament a aleșilor.

Încurajăm pe toți cei care își doresc, asemenea nouă, un proces legislativ bazat pe transparență și eficiență să folosească toate resursele și mecanismele puse la dispoziție de Camerele Parlamentului. În primul rând recomandăm urmărirea cu consecvență a Agendei de lucru săptămânale aferentă fiecărei Comisii Permanente din cele două Camere prin accesarea http://www.cdep.ro/pls/caseta/eCaseta.Agenda?dat=20130520 – Camera Deputaților (Secţiunea: Agenda săptămânală) și http://www.senat.ro/Start.aspx – Senatul României (Secţiunea: Programul săptămânii).

Pentru a îi sprijini în mod direct pe toți cei interesați să participe la procesul legislativ împărtășim câteva Reguli de Aur care vă pot ajuta în orice moment în care se decid să se implice în activitatea legislativului. Accesați și Listă contacte Comisii Permanente Senat respectiv Listă contacte Comisii Permanente Camera Deputaților, în cadrul documentelor urmând să aflați şi care sunt Președinții Comisiilor Permanente din actuala legislatură care și-au exprimat disponibilitatea să conlucreze cu societatea civilă pentru dezvoltarea unor mecanisme specifice, instituționalizate de consultare publică asupra proiectelor aflate în dezbaterea comisiilor.  Pe scurt, mai jos, cele mai relevante aspecte privind diferențele înregistrate în ceea ce privește accesul concret în procesul legislativ:

Reguli de Aur privind accesul   la:

Camera Deputaților Senatul României
Comisii Permanente    
Declararea ședinței deschisă   către public

Din Oficiu

Se decide asupra acestui aspect   cu prilejul fiecărei ședințe
Ședințele sunt publice din   oficiu

DA

DA

Obligativitatea depunerii unei   cereri în scris către conducerea Comisiei

NU

DA

Plen
Acces Liber

NU

NU

Cerere acces în sala de plen

DA

DA

Accesul la lucrările   Parlamentului de la distanță (acces   on-line/video și la documentele realizate)
Birou Permanent

NU

NU

Plen

DA

DA

Ședințele Comisii disponibile   prin video în timp real

5 din 19

0 din 18

Acces la Sinteza dezbateriilor   Comisiei

DA

NU

Număr mediu zile afișare Sinteză

5-7 zile

na

Publicarea ordinii de zi

DA

DA

Acces la Stenograma Birou   Permanent

DA

DA

Acces la documentele din mapa   ședinței la care cele două Stenograme fac trimitere

DA

NU

Număr mediu zile afișare Stenograma

5 zile

7 zile

Frecvență schimbări ordine a   punctelor pe ordinea de zi

Rar

Rar

Apariție de proiecte noi în   agendă

Rar

Destul de rar

Acces video la ședință plen

Permanent

Permanent

Exprimare Vot nominal (numărare   voturi exprimate individual de către fiecare senator sau deputat pe baza cartelei de vot)

La fiecare vot final

Up-date: S-a reintrodus la începutul sesiunii de toamnă 2013. A fost indisponibil din decembrie 2012 – septembrie 2013

 

În complementar Stafful IPP specializat în domeniul activităţii parlamentare dar și  resursele de profil ale Institutului pentru Politici Publice vă rămân mai departe la dispoziție. Toata arhiva IPP conțind cele mai relevante documente (Publicații – prima parte respectiv Comunicate și Poziții publice – a doua parte) este disponibilă mai jos. După 8 luni de consultări și sesiuni de lucru aplicate purtate între specialiștii IPP și reprezentanții (atât cei ai staff-ului cât și membrii Birourilor Permanente) sunt astăzi oferite două module prin intermediul cărora publicul poate comenta proiecte de lege aflate pe agenda fiecărei Camere. Accesaţi  http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck.lista?cam=2&std=DZ pentru Camera Deputaților şi http://www.senat.ro/LegiProiect.aspx pentru Senat şi trimiteţi comentarii pe marginea proiectelor de lege aflate în dezbatere. Opiniile exprimate aici sunt recepționate de către Parlament și diseminate parlamentarilor ale căror proiecte de lege le-ați comentat.

Comunicate presa

Publicatii

Evenimente

  • Nothing found.

FB

Ultimele postari pe Facebook

CALENDAR

May 2024
M T W T F S S
« Aug    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

CELE MAI NOI IMAGINI

Semnează petiția!

Lipsa de medicamente în România este o problemă de viață sau de moarte pentru zeci de mii de pacienți.

2,684 signatures = 89% of goal

0
3000

LIPSA BANILOR DIN SISTEM OMOARĂ OAMENI. ALOCAȚI BANI ÎNAINTE DE A FI PREA TÂRZIU.

CRIZA MEDICAMENTELOR DIN ROMÂNIA – DIAGNOSTIC:
SUBFINANȚARE CRONICĂ A DECONTĂRILOR DE MEDICAMENTE
LIPSA BANILOR DIN SISTEM OMOARĂ OAMENI. ALOCAȚI BANI ÎNAINTE DE A FI PREA TÂRZIU.

Românii au dreptul la medicamente cu care să își protejeze sănătatea și, de multe ori, să își salveze viața. În ultimii 2 ani, 2.000 de tipuri de medicamente din cele 6.000 existente pe piață au fost retrase de firmele producătoare/importatoare pentru că statul român insistă să plătească tot mai puțin pentru ele. Cerem ca prețurile medicamentelor să nu mai fie ținute jos, în mod artificial, prin decizii guvernamentale, sub pretextul grijii pentru pacienți. De fapt, această abordare determină producătorii și distribuitorii, pentru produsele la care își acoperă cu greu costul de producție, să retragă din România medicamentele pe care primesc prețuri de nimic.

Prețul minim impus producătorilor de medicamente de către statul român descurajează distribuția lor pe piața noastră. Dacă prețul de distribuție ajunge în punctul în care costurile de producție sunt egale cu încasările în urma vânzării, producătorii și distribuitorii închid afacerea din România și pleacă în alte țări -membre UE unde condițiile de preț sunt mai avantajoase. Pe piața UE medicamentele constituie o marfă ca și în cazul altor produse și, ca atare, urmează, în anumite limite, regulile liberei circulații a mărfurilor.

DEMARĂM ACUM ACEASTĂ PETIȚIE PENTRU A CONVINGE GUVERNUL SĂ CREASCĂ ALOCAREA SUMEI PENTRU ACHIZIȚII DE MEDICAMENTE DE LA 6 MILIARDE RON LA 7 MILIARDE RON.
FĂRĂ ACEASTĂ MĂRIRE LIPSA MEDICAMENTELOR SE VA AGRAVA ȘI TOT MAI MULȚI OAMENI RISCĂ SĂ MOARĂ DIN ACEASTĂ CAUZĂ.

O cercetare a Institutului pentru Politici Publice (IPP) desfășurată împreună cu IRES în primăvara acestui an arată că 32% dintre persoanele care suferă de boli cronice spun că nu au găsit medicamente în prima farmacie vizitată, apelând la rețele informale naționale sau internaționale pentru a le procura. Din păcate, 8% dintre ei nu au reușit să își procure medicamentele de care aveau nevoie pentru ameliorarea stării de sănătate nici după ce au apelat la aceste rețele informale. Doar o parte din aceste medicamente pot fi cumpărate cu efort financiar din partea pacienților prin rețele informale dar unele medicamente au un cost prohibitiv pentru buzunarul multor persoane cu venituri mici, iar altele au costuri care nu pot fi plătite decât prin decontarea prin sistemul de asigurare, tratamentul putând să coste și câteva zeci de mii de euro. Mai multe informații pe pagina de Facebook a IPP şi urmărind urmărind #coalitiapentrumedicamente .

Prin semnătura ta, te alături celor care cer Ministerul Sănătății și Agenției Naționale a Medicamentelor (ANMDM) să ia de urgență măsuri pentru ca românii să nu mai trăiască, în viitor, o perpetuă criză a medicamentelor.

Petiția va pleca în cel mai scurt timp către decidenți!

**your signature**



Am citit politica de confidențialitate și de protecție a datelor cu caracter personal.

Petiția e închisă acum.

End date: Oct 10, 2018

Signatures collected: 2684

Signature goal: 3000